Hem Varukorg

Försäljningsvillkor/Handelsvillkor


Priser

Våra priser kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.


Fraktkostnan och emballage

Inom Sverige:                49 kr. oavsett köpsumman.

Andra EU-länder           12 EUR oavsett köpsumman.


Betalning

I alla priser ingår moms med 25 %. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp.

Alla beställningar skickas mot förskottsbetalning. Vid mottagande av din order bekräftar vi din order på email. Du betalar in beloppet med kort eller på vårt bankgiro. Vi bekräftar att vi har mottagit din betalning. Vi skickar därefter paketet hem till dig. Har du önskemål på annat leveranssätt hör av dig.


Leverans

Vi skickar endast paket till länder inom EU.

Om varan finns i lager och inget annat anges, levereras varan normalt inom 3-5 arbetsdagar.


Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal

Konsument har på sätt som lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Välbefinnande i Värnamo AB lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar (eller i tillämpliga fall inom 7 arbetsdagar) från den dag konsumenten tog emot varan.

Ångerrätt gäller endast på hela, obrutna förpackningar.


Returvilkor

Eventuell retur skall ske på köparens bekostnad och risk. Kontakta oss innan du returnerar varan. Retur av vara skall alltid styrkas med inköpskvitto.

För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Du behöver inte ange någon speciell anledning för din retur.


Avbeställning

Som kund har du möjlighet att avbeställa din order utan avgift fram till dess att försändelsen är klar för inlämning till post eller annan transportör. Avbeställning skall meddelas Välbefinnande i Värnamo AB per e-post eller telefon.

Har du beställt och ej hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dgr, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 120:- för vårt arbete med hantering av varorna.


Reklamationer

Upptäcks fel på varan, om det saknas något i försändelsen eller om du har mottagit fel vara skall detta reklameras till oss senast 15 dagar efter det att du mottagit ditt paket. Kontakta alltid oss innan du returnerar något. Använd sedan vårt reklamationspapper om du skall skicka varor i retur med postförsändelse (postorder kundretur eller brev). Om vi har gjort fel ersätter vi givetvis Dina fraktutlägg.


Skador på paket och oavhämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta ej ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.


Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Läs närmare ”Sekretesspolicy”.


Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel.

Välbefinnande i Värnamo AB förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive - men ej begränsat till, - priser, specifikationer och produkterbjudanden utan föregående avisering.